1dinfectionnovell

Direktlänk till inlägg 17 oktober 2012

You stole my heart with just one look: Del 2

Av Linda - 17 oktober 2012 16:29

  “Öppna sida 58, som handlar om några av våra dvärgplaneter i solsystemet” ropar NO-läraren Sigrid. Alla stoppar in sina näsor i böckerna och letar upp sida 58. ”Ni kan börja läsa nu!”

Jag förstår nästan ingenting, jag sov så dåligt i natt att jag inte kan koncentrera mig.

Jag börjar läsa:

 ’Vi har fem kända dvärgplaneter i solsystemet – Ceres, Pluto, Haumea, Makemake och Eris … Pluto är en ny …’

Jag orkar inte läsa något mer. Jag lägger mina armar på boken och därefter mitt huvud. Tänker på One Direction. Hur kan man gilla dem? Är det ens möjligt?

  ”Alice! Vad håller du på med?! Sover du under MINA lektioner?” nästan skriker Sigrid in i mitt öra.

  ”Nä jag bara vilar lit …” börjar jag som försvar, men:

  ”Vilar du? Skulle verkligen inte tro det! Gå upp nu till tavlan och berätta om Haumea!” avbryter fröken mig.

Jag ställer mig upp långsamt. Jag börjar undra hur jag kunnat missa så mycket när jag bara vilade i en dryg minut.

Jag hör några tjejer fnissa längst bak i klassrummet. När jag kollar bak så håller dem tyst som om ingenting hade hänt.

  ”Seså. Gå fram nu Alice.” mumlar Sigrid lite irriterat.

Väl framme vid tavlan vänder jag mig om och blickar ut mot alla i klassen. Jag önskar att Amanda gick i min klass, då kunde hon säkert peppa mig eller i alla fall säga lycka till.

  ”Ehm … Maum …”. Åh, rackarns! Jag har glömt vad den där planeten hette! Mau nånting. Som tur är hjälper fröken mig.

  ”Haumea.”

  ”Ja just det. Haumea är en dvärgplanet som finns i vårt solsystem och …”. Jag stannar upp för att tänka vidare på vad jag kan säga mer om den här ’Haumea’.

  ”Vad består Haumea av?” försöker fröken mig att få mig berätta mera.

  ”Ost …?”. Jag orkar inte tänka mer om rymden, skolan och allt annat. Jag vet att en planet inte kan bestå av ost, men sa det ändå.

  ”Alice …” suckade fröken. ”Haumea består till mestadels av sten. Sätt dig ner, du får som läxa att plugga in lite om de fem dvärgplaneterna.”


När det äntligen blir rast går jag direkt till min lärare Bent och klagar på att jag har ont i huvudet och att jag börjar bli hostig, fastän jag mår prima. Jag går hem och lägger mig direkt på taket. Kollar upp mot taket igen. Det vita sneda taket. Och kommer på att konserten är om en vecka.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 3 mars 2013 11:38


Hej! För att göra den enkelt för er så berättar jag lite mer om tävlingen. SKRIV SOM EN KOMMENTAR PÅ DET HÄR INLÄGGET (förra inlägget går också bra) VARFÖR DU VILL VINNA TÄVLINGEN. VINSTEN ÄR ETT PRIS FRÅN 1D WORLD STORE I STOCKHOLM!   När ...

Av Linda - 2 mars 2013 17:43

Hej! Som jag sa i mitt förra inlägg så var jag i Polen en vecka. Alltså, jag åkte dit dagen innan butiken öppnade. Vem som tror att jag blev förbannad? Då har du rätt! Men jag fick åka dit igår och mina inköp var det här:   OH MAH GAWSH ...

Av Linda - 2 mars 2013 17:09

Gud! Jag skrev klart det här kapitlet för typ 2 veckor sen, men jag glömde bort lösenordet till bloggen och började leta efter lappen där lösenordet står på. JAG HITTADE INTE DEN.  Sen så åkte jag till Polen nu under sportlovet, och då kunde jag ...

Av Linda - 28 december 2012 12:10

Hej! Har ni haft en bra jul? Vad har ni fått i julklapp? Jag köpte en MacBook Air nu i onsdags för mina egna pengar, men man kan säga att det är en julklapp ändå. Så nu kommer jag att kunna blogga mer på novellen eftersom jag är rätt så mycket ...

Av Linda - 25 december 2012 19:24

Vill bara säga att jag vet att Zayn är egentligen ihop med Perrie, men det här är ju en berättelse, så ni får tänka er killarna som singlar här ... (; Även om jag verkligen stödjer Zerrie och Elounor ♥ _______________________________________...

Translate

Presentation


Hej!
Jag heter Linda på snart 13 somrar, och jag bor här i Stockholm.
Är en erfaren skrivare och jag skriver den här novellen för skojs skull. Jag hoppas ni gillar bloggen och följer den! (:

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards