1dinfectionnovell

Direktlänk till inlägg 21 oktober 2012

You stole my heart with just one look: Del 5

Av Linda - 21 oktober 2012 21:11

Förlåt att jag inte bloggat under hela helgen, men hade börjat att skriva den här delen i fredags, men så åkte jag till pappa och kunde inte skriva klart :/

Men här har ni del 5 och tack att ni stannar kvar! ♥

___________________________________________________________

  “OMG Alli jag har träffat One Direction för tredje gången nu!” skriker Amanda in i mitt öra hoppandes.

  ”Du kan inte tro vad som hände nyss …” svarar jag drömmandes. ”Jag tror att jag är kär.”

  ”JA Alli! Äntligen gillar du One Direction! Men imorgon, då lovar jag dig att du kommer gilla killarna mer!”

  ”Nej Manda, på riktigt. Kär på riktigt.”

  ”Vad hände?” undrar Amanda. Vi börjar gå mot tunnelbanan igen.

  ”När killarna började gå in i lägenheten igen så fick jag ögonkontakt med Zayn. Dem där 3 sekunderna var underbara. Han log blygt och …”

  ”Va?!” avbryter hon mig. ”Jag stod ju precis bredvid! Varför kolla han inte på mig?” Amanda börjar bli riktigt förbannad.

  ”Jag bestämmer väl inte vem han kollar på? Men som jag alltid sagt, jag tror på kärlek från första ögonkastet.”

Vi börjar gå hemåt. Jag frågar Amanda om vi kan göra något idag men självklart så har hon judo.


Timmarna flyger iväg, det blir natt, en ny skoldag, eftermiddag …

Jag och Amanda bestämmer oss för att träffa varandra utanför ingången vid Globen, där konserten är. Det är riktigt många personer där – unga fans, äldre fans, några få killar, föräldrar etc.

Efter kanske 2 timmar samanlagt i kön får vi äntligen gå och ställa oss på våra stå-platser. Våra platser är riktigt bra, rätt så nära scenen. Men konserten börjar inte förrän om 30 minuter, så vi pratar lite innan dess.


Konserten kickar igång och det är fullt liv i publiken. Alla hoppar, dansar, sjunger med, flera knäpper bilder och så vidare. I 2 timmar håller konserten på och alla är galna.

När konserten är slut så försvinner bandet in backstage. Jag hör några tjejer gråta, och kan inte urskilja om det är glädjetårar eller tårar att konserten är slut. Jag tycker dem borde vara glada att de har fått se sina idoler.

  ”Så, vad tycker du?” glädje skriker Amanda. Hon är verkligen en sprallig person.

  ”One Direction är verkligen begåvade, men de är inte riktigt min grej.” Det ser ut som om Amanda är lite besviken.

  ”Men du kan väl säga att du gillar dem lite mer än vad du gjorde förut?” försöker Amanda.

  ”Jaja, ja det gör jag nog.”. Jag ger henne ett léende.

Jag kollar mot utgången. Den är helt fullspäckad. Det kommer ta evigheter att komma ut.

Jag kollar mig omkring och ser en nödutgång. Jag tar Amandas arm och drar henne dit. Jag viskar ”Vi tar en annan väg”.

Väl framme vid nödutgången så kollar vi oss runt om någon har sett oss, men det ser inte ut så. Jag drar ner handtaget och drar in den kalla vinterluften. Vi går ut och stänger dörren försiktigt. Vi ser tunnelbanan en bit bort och vi börjar dra oss dit. Men vi kommer inte långt.

Någon tar tag i mig och tar mig springandes bakåt mot hörnet. Jag tror nästan det är en våldtäckt och försöker slingra mig ut. Men mannen stannar, tar av sig sin svarta luva smeker mig på kinden. Då ser jag klart och tydligt vem det är i månskenet:

Zayn Malik.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 3 mars 2013 11:38


Hej! För att göra den enkelt för er så berättar jag lite mer om tävlingen. SKRIV SOM EN KOMMENTAR PÅ DET HÄR INLÄGGET (förra inlägget går också bra) VARFÖR DU VILL VINNA TÄVLINGEN. VINSTEN ÄR ETT PRIS FRÅN 1D WORLD STORE I STOCKHOLM!   När ...

Av Linda - 2 mars 2013 17:43

Hej! Som jag sa i mitt förra inlägg så var jag i Polen en vecka. Alltså, jag åkte dit dagen innan butiken öppnade. Vem som tror att jag blev förbannad? Då har du rätt! Men jag fick åka dit igår och mina inköp var det här:   OH MAH GAWSH ...

Av Linda - 2 mars 2013 17:09

Gud! Jag skrev klart det här kapitlet för typ 2 veckor sen, men jag glömde bort lösenordet till bloggen och började leta efter lappen där lösenordet står på. JAG HITTADE INTE DEN.  Sen så åkte jag till Polen nu under sportlovet, och då kunde jag ...

Av Linda - 28 december 2012 12:10

Hej! Har ni haft en bra jul? Vad har ni fått i julklapp? Jag köpte en MacBook Air nu i onsdags för mina egna pengar, men man kan säga att det är en julklapp ändå. Så nu kommer jag att kunna blogga mer på novellen eftersom jag är rätt så mycket ...

Av Linda - 25 december 2012 19:24

Vill bara säga att jag vet att Zayn är egentligen ihop med Perrie, men det här är ju en berättelse, så ni får tänka er killarna som singlar här ... (; Även om jag verkligen stödjer Zerrie och Elounor ♥ _______________________________________...

Translate

Presentation


Hej!
Jag heter Linda på snart 13 somrar, och jag bor här i Stockholm.
Är en erfaren skrivare och jag skriver den här novellen för skojs skull. Jag hoppas ni gillar bloggen och följer den! (:

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards