1dinfectionnovell

Direktlänk till inlägg 23 oktober 2012

You stole my heart with just one look: Del 6

Av Linda - 23 oktober 2012 20:13

Innan jag börjar vill jag bara säga att jag vet att killarna i One Direction pratar engelska, men eftersom det här är en SVENSK berättelse, står allt på svenska. Enjoy! :3

__________________________________________________

  “Zayn …?” frågar jag först. Vad vill han mig?

  ”Hej, Alice.”. Han drar ett léende över läpparna. Det här börjar bli verkligen läskigt.

  ”Vad vill du?! Har jag gjort något mot dig? Hur vet du mitt namn?!” nästan skriker jag in i hans ansikte.

  ”Sch … lugna ner dig.” Han ger mig en kram och håller kvar den. ”Jag såg dig igår, när vi stod i balkongen,” börjar han. ”och för några veckor sen såg jag dig i Frankrike. Det liksom skiner om dig. Jag letade upp dig, det var så jag hittade ditt namn.”

Det här kändes nästan overkligt. Ja, för några veckor sen så var jag i Frankrike under höstlovet, men hur såg han mig? Jag visste inte ens att de var där. Nu börjar jag lita på honom lite, men jag är lute tveksam.

  ”Kom, så går vi in. Det är sjukt kallt här ute.” Zayn hjälper mig upp och vi går lite längre bort mot en dörr.

  ”Men Amanda då? Vi kan bara inte lämna henne!”

  ”Jag har redan tagit hand om henne. Så du behöver inte vara orolig.”

Väl framme vid dörren står det en stor skylt:

CREW ONLY

Zayn kollar sig omkring och öppnar dörren. Han tar in mig och vi går längst en korridor. Han tar min hand och fortsätter gå fram i korridoren. Handen känns mjuk och len, jag vill inte släppa den.

Men när vi kommer fram, så släpper han min hand och knackar på dörren vi står framför. Han öppnar dörren lite och stoppar endast in huvudet. Inifrån hör jag:

  ”Hej Zayn, var har du varit?”

  ”Hej Harry, jag har med mig Alice.” svarar Zayn. Han öppnar dörren helt så att Harry och Niall kan se mig. Louis och Liam kommer också för att se vem jag är.

  ”Hej, jag heter Alice …” presenterar jag mig lite osäkert.

  ”Alice! Hej, Zayn har pratat om dig!” välkomnar Louis mig. Han tar mig in rummet. Det var deras lounge där dem bytte om.

  ”Pratat mycket?” frågar jag medan Zayn erbjuder mig att sätta mig ner på en stol. Jag sätter mig ner och väntar på ett svar.

  ”Ehm …” börjar Zayn. ”Jag har kollat upp dig flera gånger …” säger han lite osäkert. Jag känner mig varm och hoppas verkligen att jag inte rodnar.

  ”Zayn pratar om dig hela tiden, 24/7. Han blev jätteglad när han såg dig i publiken.” flinar Niall mot mig.

  ”Och jag har en sak jag vill fråga dig …” säger Zayn och kollar in mig i ögonen. ”Om du vill, så får du följa med oss på turnen i några städer, bara för att lära känna varandra lite?”

  ”Va?!” brister Harry ut. ”Det kommer inte på tal! Vi tar redan mycket plats alla fem, så hur ska vi få plats med en till?” Harry tar ett andetag innan han fortsätter. ”Jag förstår, du ville träffa Alice, men jag vet inte hur vi ska få plats med en till? Sen så kommer media snart få reda på det!”

  Liam lägger sin hand på Harrys axel och ber honom att lugna ner sig, medan han säger att han tycker det är en helt okej idé att Alice följer med bandet.

Däremot Niall, håller med Harry.

  ”Vi kan nog inte ta med dig, Alice.”

Då kollar alla på Louis. Nu var det han som får avgöra. Får Alice följa med, eller inte.

  ”Vi har rätt så lite om plats, och media kan få spratt om de får reda på det …” Jag ser att Zayn ser missnöjd ut, och är förberedd på ett nej, men Louis avslutar sin mening med: ”… Men du är schysst tjej, så vi fixar nog det här.” Zayn får ett stort léende på läpparna.

  ”Men vänta, jag fick ju inte ens svara om jag ville följa med?” undrar jag.

  ”Vill du följa med oss på turnen, Alice?” frågar Zayn, ännu en gång.

  ”Såklart jag vill!” Zayn kommer fram till mig och kramar mig, och därmed kommer Louis och Niall, och Liam, som hänger över Zayn kramar mig. Och till sist kommer Harry. Allt blir bara ett stort kramkalas. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 3 mars 2013 11:38


Hej! För att göra den enkelt för er så berättar jag lite mer om tävlingen. SKRIV SOM EN KOMMENTAR PÅ DET HÄR INLÄGGET (förra inlägget går också bra) VARFÖR DU VILL VINNA TÄVLINGEN. VINSTEN ÄR ETT PRIS FRÅN 1D WORLD STORE I STOCKHOLM!   När ...

Av Linda - 2 mars 2013 17:43

Hej! Som jag sa i mitt förra inlägg så var jag i Polen en vecka. Alltså, jag åkte dit dagen innan butiken öppnade. Vem som tror att jag blev förbannad? Då har du rätt! Men jag fick åka dit igår och mina inköp var det här:   OH MAH GAWSH ...

Av Linda - 2 mars 2013 17:09

Gud! Jag skrev klart det här kapitlet för typ 2 veckor sen, men jag glömde bort lösenordet till bloggen och började leta efter lappen där lösenordet står på. JAG HITTADE INTE DEN.  Sen så åkte jag till Polen nu under sportlovet, och då kunde jag ...

Av Linda - 28 december 2012 12:10

Hej! Har ni haft en bra jul? Vad har ni fått i julklapp? Jag köpte en MacBook Air nu i onsdags för mina egna pengar, men man kan säga att det är en julklapp ändå. Så nu kommer jag att kunna blogga mer på novellen eftersom jag är rätt så mycket ...

Av Linda - 25 december 2012 19:24

Vill bara säga att jag vet att Zayn är egentligen ihop med Perrie, men det här är ju en berättelse, så ni får tänka er killarna som singlar här ... (; Även om jag verkligen stödjer Zerrie och Elounor ♥ _______________________________________...

Translate

Presentation


Hej!
Jag heter Linda på snart 13 somrar, och jag bor här i Stockholm.
Är en erfaren skrivare och jag skriver den här novellen för skojs skull. Jag hoppas ni gillar bloggen och följer den! (:

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards