1dinfectionnovell

Direktlänk till inlägg 18 oktober 2012

You stole my heart with just one look: Del 3

Av Linda - 18 oktober 2012 14:10

 

Dagarna bara flyger iväg. Bent läser för oss om Jesu födelse varje måndag, efter advent. Lucia har redan varit, och Amanda blev lucian (såklart) och hon gillar att skryta om det. Speciellt mot Miranda, som också så gärna ville vara lucia.

Men dagarna börjar närma sig konserten, dag efter dag. Och jag har inte hittat en outfit än.

Amanda, däremot, har ringt mig flera gånger och frågat vad som skulle passa henne.

  ”Alli, du vet den där gröna klänningen jag hade på Fridas fest förut? Jag har köpt en till, men i röd! Tycker du jag borde ha den på festen?” ”Hittade ett par söta converse, men passar det till klänningar?” ”Guuuud Alli, jag har inget att ha på mig!”

Men jag tror att hon redan löst det.


Efter några timmar vid garderoben bestämmer jag mig för svarta jeans, en USA hoodie och mina röda converse. Problemet löst.

Amanda ringer mig ytterligare en gång, och jag svarar irriterat:

  ”Sätt bara på dig din röda klänning, du passar jättebra i den …”

  ”Jag har redan bestämt mig, men tycker du verkligen att jag passar i den röda?”. Amanda låter osäker.

  ”Ehm … Strunta i det jag sa. Varför ringde du?” undrar jag.

  ”Kom till Gamla stan, vi syns där!” svarar Amanda fort och avbryter samtalet.

Det första jag tänker på är varför. Varför ska jag dit? Jag bestämmer mig för att hon vill köpa nya kläder. Men hon har ju redan bestämt kläder tills konserten som är imorgon?

Jag slutade att fundera och åker dit ändå.


  ”Alli!” ropar och vinkar Amanda när jag går ut ur spärrarna. Hon står precis utanför.

Jag går fram till henne och tänker precis krama henne när hon tar mig i handen och drar mig ut mot utgångarna.

  ”Var ska vi?” frågar jag.

  ”Du ska få se!” mumlade hon fram och drar mig framåt. Var ska vi nånstans? Varför har hon så bråttom?

Efter en tre-minuters rask promenad kommer vi fram. Amanda stod utanför nåt café.

  ”Vill du fika eller?”. Nu börjar jag verkligen undra varför hon hade så bråttom.

Amanda skakar på huvudet. Men hon pekar uppåt. Jag kollar upp och då ser jag vad hon menar.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 3 mars 2013 11:38


Hej! För att göra den enkelt för er så berättar jag lite mer om tävlingen. SKRIV SOM EN KOMMENTAR PÅ DET HÄR INLÄGGET (förra inlägget går också bra) VARFÖR DU VILL VINNA TÄVLINGEN. VINSTEN ÄR ETT PRIS FRÅN 1D WORLD STORE I STOCKHOLM!   När ...

Av Linda - 2 mars 2013 17:43

Hej! Som jag sa i mitt förra inlägg så var jag i Polen en vecka. Alltså, jag åkte dit dagen innan butiken öppnade. Vem som tror att jag blev förbannad? Då har du rätt! Men jag fick åka dit igår och mina inköp var det här:   OH MAH GAWSH ...

Av Linda - 2 mars 2013 17:09

Gud! Jag skrev klart det här kapitlet för typ 2 veckor sen, men jag glömde bort lösenordet till bloggen och började leta efter lappen där lösenordet står på. JAG HITTADE INTE DEN.  Sen så åkte jag till Polen nu under sportlovet, och då kunde jag ...

Av Linda - 28 december 2012 12:10

Hej! Har ni haft en bra jul? Vad har ni fått i julklapp? Jag köpte en MacBook Air nu i onsdags för mina egna pengar, men man kan säga att det är en julklapp ändå. Så nu kommer jag att kunna blogga mer på novellen eftersom jag är rätt så mycket ...

Av Linda - 25 december 2012 19:24

Vill bara säga att jag vet att Zayn är egentligen ihop med Perrie, men det här är ju en berättelse, så ni får tänka er killarna som singlar här ... (; Även om jag verkligen stödjer Zerrie och Elounor ♥ _______________________________________...

Translate

Presentation


Hej!
Jag heter Linda på snart 13 somrar, och jag bor här i Stockholm.
Är en erfaren skrivare och jag skriver den här novellen för skojs skull. Jag hoppas ni gillar bloggen och följer den! (:

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards