1dinfectionnovell

Alla inlägg under mars 2013

Av Linda - 3 mars 2013 11:38

Hej!

För att göra den enkelt för er så berättar jag lite mer om tävlingen.

SKRIV SOM EN KOMMENTAR PÅ DET HÄR INLÄGGET (förra inlägget går också bra) VARFÖR DU VILL VINNA TÄVLINGEN.

VINSTEN ÄR ETT PRIS FRÅN 1D WORLD STORE I STOCKHOLM!

 

När tävlingen är avslutad så berättar jag vad priset är, och jag lovar att det inte är något "litet" och "billigt"!

Jag hoppas du är med i tävlingen! (;



PS. Nästa kapitel är på gång! (;

 

Av Linda - 2 mars 2013 17:43

Hej!

Som jag sa i mitt förra inlägg så var jag i Polen en vecka. Alltså, jag åkte dit dagen innan butiken öppnade.

Vem som tror att jag blev förbannad? Då har du rätt!

Men jag fick åka dit igår och mina inköp var det här:


OH MAH GAWSH ZAYN IS IN MAH ROOM!! lol nej jag köpte en kartong full-size Zayn (: 350 :-


Sjukt söt och mysig mössa! Verkligen ett bra köp! Jag tycker ni alla ska ha en, har på mig den typ 24/7 nu (; (Var osminkad så ni ser inte mina ögon) 100 :-


Jag har även en överraskning som jag ska lotta ut här på bloggen! Men, den får ni inte bara sådär (;

Skriv som kommentar varför du vill ha den här vinsten. Bäst utförliga svar vinner!

DU BLIR INTE BESVIKEN ÖVER PRESENTEN, DET ÄR INGEN FJUTTIG KNAPPNÅL ELLER NÅGOT! (; 

Av Linda - 2 mars 2013 17:09

Gud!

Jag skrev klart det här kapitlet för typ 2 veckor sen, men jag glömde bort lösenordet till bloggen och började leta efter lappen där lösenordet står på. JAG HITTADE INTE DEN. 

Sen så åkte jag till Polen nu under sportlovet, och då kunde jag ju inte leta efter lappen. Jag kom hem igår och idag hittade jag lappen ... TILLSLUT.

Jag hoppas ni gillar det här kapitlet!

Enjoy!


~SLUTET AV FÖRRA KAPITLET:~

Vi går upp till vårt hotellrum och ser att Paul står tillsammans med killarna i köket. Resten av bandet sitter och ser lite missnöjda ut.

 “Vad har hänt?” frågar Zayn medan vi klär av oss.

 “Ni …” börjar Paul utan att kolla på oss. “Ni kan inte framföra konserten ikväll.”

___________________________________


 “Vadå, varför?” brister Zayn ut.

 “Det är någon som brytit sig in i arenan där konserten ska vara och … skjutit.” börjar Paul.

Både jag och Zayn drar efter andan.

 “Det var en tjej i 18-års åldern som trodde ni var där. Hon ville få er dödade, vilket inte är bra. Hon skjöt 6 personer, 3 blev dödade, 1 blev allvarlig skadad och 2 är lindrigt skadade. Hon kom undan från polisen, men man tror att hon kommer tillbaka på konserten. Ni är inte säkra här. Det är bäst att ni åker tillbaka till Storbrittanien igen. Ni får lite extra dagar ledigt.” När Paul berättat klart så ber han oss att börja packa lite nu.

 “Men alla fansen här i Tyskland då? Vi kan bara inte lämna dem?” brister Liam ut.

 “Jag håller med, de har ju väntat på att vi skulle komma hit ett långt tag och så visar det sig att vi behöver åka.” stämmer Louis in.

 “Seså killar, ni har ju faktist gjort en intervju.” Försöker Paul övertyga bandet. 

“Förresten,” säger Louis och letar efter en sak på mobilen. “Här …”




Louis visar mig och Zayn en bild som en kompis mmsade honom. Det var en bild från skvallersida – jag och Zayn hand i hand på gatan. På rubriken står det ‘ZAYN VISTAS MED NY TJEJ, NYTT PAR?’

Harry hostar när Louis läser upp vad det står, men jag hör att han inte hostar på riktigt. Han kanske inte vill att jag och Zayn ska vara ihop, eller kanske inte ens vilja se oss tillsammans?

 “Hmm, jag sa ju att ni skulle vara försiktiga!” mumlar Niall.

Eftersom bandet pratade först om konserten och som inte handlade om mig, intresserade jag mig inte så mycket. Nu när jag är inblandad blir det nästan som en chock.

 “Jag tänker i alla fall inte skämmas för min flickvän.” Zayn lägger sin arm om min axel.

 “Grattis, tror jag man säger … men vet ni vad det innebär?” frågar Paul, och Harry harklar sig. Utan att vänta på svar fortsätter Paul: “Ni får vara försiktiga, vad ni än gör kan missförstås och ja … skvallervärlden kan man aldrig lita på.”

 “Vi förstår det.” Svarar jag, eftersom det känns att inte pratat så mycket på ett tag. Jag kryper in lite mer till Zayns famn.

 “Seså,” suckar Paul och reser sig upp. “Den här Tyskland-resan är över. Jag fixar ett flyg”

Men ingen av oss reser sig.

 “Ska ni inte börja packa?” frågar Paul fundersamt.

Vi sitter fortfarande tysta kvar. Till slut säger Niall:

 “Jag tänker inte bara ställa in en konsert på grund av EN tjej.”

 “Men Niall ni är inte sä…” börjar Paul men Niall avbryter honom och fortsätter:

 “Det går alltid att lösa problem. Nån annan än jag som tänker framföra konserten?" Niall kollar på oss andra.

Jag ser att Louis, Liams, Zayns och Harrys hander flyger upp i luften.

 “Jag är ledsen Paul, men vi kan ta våra egna beslut också.




Bandet är redan försenade och börjar gå ut till limousinen som finns utanför hotellet. Zayn ser på mig, tar mina hander och säger:

 “Jag är inte tillräcklig stark nog, men tillsammans så klarar vi allt. Skvaller är aldrig 100% sant. Jag ska framföra konserten och inget kommer att gå fel.”

Han kysser mig i cirka fem sekunder innan han behöver gå till bilen. Jag ger honom en varm kram och viskar “Jag saknar dig redan”.




Eftersom klockan bara är 12 så finns det exakt ingenting att göra. Killarna repar till kvällens konsert, Amanda jobbar i skolan säkert, mamma jobbar och har mobilen avstängd och om jag går ut så kommer det bli ännu värre med skvallret. Jag har flera timmar på mig ända tills 21:00, då bandet kommer hem. Så jag bestämmer mig för att göra en överraskning. Jag tänker göra det jag är bäst på, för att visa att jag också bryr mig och inte är en latmask. Så jag kollar vad som finns i hotellrummet, som faktist är väldigt stort. Allt som behövs finns faktist. Så jag börjar att arbeta och klura för att få det lilla extra som behövs. Jag klurar ut hur det ska passa alla, så det inte blir för lite.


Jag passer även på att kolla i min resväska vad som jag kan ta på mig. Vad passar till överraskningen? Jag får inte heller se ut som en partypingla heller, det måste vara något simpelt, enkelt, men ända hur snyggt som helst. Jag hittar en ljusrosa/röd klänning utan axelband som slingrar sig runt bysten på ett snyggt sätt. Jag lägger den åt sidan och går in i badrummet för att platta håret. Mitt lite lätt vågiga hår blir väldigt enkelt rufsigt och tovigt så jag älskar att ha det platt ibland. Självklart, platt hår kan också bli tovigt, men om man tänker på mitt hår så har det en sån effekt. Naturligt = Tovigt. Plattat = Inte tovigt. Enkel logik.




När jag är klar så vet jag inte vad jag ska egentligen göra. Jag går runt i hotellrummet och kollar runt. Men jag ser den igen. Den ser så frestande ut. Harrys dörr. Jag vet att det är fräckt att snoka och han kanske har privata saker där, men ju mer jag tänker på det ju mer vill jag gå in där. Jag kollar på klockan och konstaterar mig själv att jag hinner, klockan är bara 16:00. Jag lämnar allt som jag har i händerna och ställer mig upp och går med långsamma mot dörren.

Jag smeker handtaget med handen och tvekar fortfarande lite. För en sekund tror jag att den är låst, men den glider enkelt upp.


Rummet är lite mindre än mitt och Zayns, eftersom Harry ville vara själv. Lite olikt honom, har Zayn sagt till mig, eftersom han gillar att vara med Louis. Louis hade blivit lite chockad över att Harry bara sa kort vad han ville utan vidare förklaring.




Jag fortsätter att kolla vidare i rummet. Lite kläder slängda på sängen, en läsk på bordet och en t … Vänta. Vad är det där för bild? Jag går till bordet och ser ett uppochner vänt fotografi. Jag vänder försiktigt på det. Bilden är som en chock. Det är jag på bilden.


Jag ser i en liten låda precis under bordet. Jag öppnar lådan och ser ännu mer bilder på mig. Hur fick Harry tag på de här bilderna? Jag ser en bild på mig där jag står med min förra BFF Holly när vi skulle på balen i nian. Hon är bortklippt och där står jag kramar om en bortklippt kant. Jag ser även en bild på mig när jag var i Paris och åt på café. Jag kollar runt och ser ännu mer bilder på mig, rätt så nya bilder på mig. Längst ner ser jag en skiss. Eller, man kanske inte ska kalla det en skiss. Den är väldigt noggrant gjord. Med massa av fina hjärtan så finns en text skriven med fin skrivstil:


Harry + Alice = forever

Tidigare månad - Senare månad

Translate

Presentation


Hej!
Jag heter Linda på snart 13 somrar, och jag bor här i Stockholm.
Är en erfaren skrivare och jag skriver den här novellen för skojs skull. Jag hoppas ni gillar bloggen och följer den! (:

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards